tisdag 20 november 2012

Lilla magen

just nu är jag väldigt trött på diskussioner om gravidmage och storlek. Alla har så himla mycket åsikter om ens mage när man är gravid. De flesta fall så får jag höra tt den är så himla stor medans då rynkar en annan på näsan och jämför med någon annan som är större... Jag bryr mig egentligen inte om vad folk har för åsikter om magens storlek, den är ju perfekt på sitt sätt. det är alla gravidmagar. Men det känns ibland som att man måste försvara storleken, förklara sig.
Jag är inte så stor tjej från början, moderkakan ligger i framvägg osv. 
Fakta är iaf att jag ligger lika på kurvan som med Fabian och det är lite större en medel eller vad man kallar det. Och viktuppgången är än så länge ca 7-8 kg. Som det ska vara. Men jag hade några fler kilo på inskrivning denna gång än med Fabian... hade inte hunnit bli av med alla gravidkilon.Höhö
Minns att störde mig vid någon tidpunkt över detta med Fabian i magen också. Då jobbade jag ju i butik och fick kommentar flera gånger om dagen! 

Sen några dagar tillbaka så ligger bebisen raklång och hoppar på min urinblåsa! Lilla busen. Så jag känner inte sparkarna på samma sätt nu som tidigare och Björn kan inte känna dem alls.

Har kommit till det stadiet att sambons tröjor lockar mer än mina tajta saker. Har dem när jag bara är hemma och sover i. Tänkte väl köpa några fler bastoppar till helgen. Älskar denna stilen från Hm:

Personligen så har jag gett upp klackarna men snyggt är det.
Nej nu måste jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!