tisdag 20 november 2012

Hormonerna

Tycker jag har följt dessa gravidkalendrar rätt på pricken när det kommer till krämpor och hormoner. Fast oftast stämmer veckan före bäst men ändå... Enligt en av mina appar till mobilen så ska jag vara rätt nöjd och lycklig denna vecka. Och det är jag!
Känner att livet och vardagen inte bara flyter på bra utan att jag njuter av min omgivning. Visst blir jag trött och slut fort men där emellan orkar och får jag lust att göra lite saker. 
Inge speciella saker men det flyter på bra med hemmet och Fabian, trotts att han är hängig ibland och ont i mun. Han är 99 procent av dagen en solstråle som jag inte kan sluta stirra på och beundra varje dag. 
Känner så stor stolthet (som säkert alla föräldrar gör) men jag tänker tillbaka på första tiden som var så jobbig på neo, så fattar jag inte att han är så underbar som han faktiskt är. Lilla charmtrollet vårat som har en sådan mogen humor.

Vissa dagar känner man extra flyt när man hinner göra allt man tänkt. Även det tråkiga och inte skjuter upp tvätt och dammsugning och det värsta: ringa massa samtal!Haha

En stor förändring vi ha gjort här hemma är att planera våra måltider och därmed också storhandlingen. Att ha alla måltider klara för sig och att allt finns hemma har underlättat på flera plan. Åker alltid och handlar efter en lång lista på måndag eller tisdag. Så blir det bara någon liten sväng innan helgen för att fylla på frukost grejer och kanske lite gotta...=)

Har ju blivit så mycket roligare nu när Fabian äter det mesta som vi äter också. Han älskar hemmagjord mat! 
Ska inte säga att jag är perfekta mamman som alltid lagar mat och har städat hemma. Vi köper allt hem skräpmat och Fabian får burkmat ibland han med. Men detta har funkat bra i bra många veckor nu! 
Man måste väl ha rätt bra rutiner nu när vi ska ha en till bebis hemma.=) ÅÅH vad jag längtar!
Kan väl nämna min underbara sambo som är så väldigt omtänksam och ställer upp på mig extra mycket nu!
Så har jag ju mamma och Maja som är heeelt otroliga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!