söndag 16 september 2012

Lyckliga jag!

Jag ska gå på Svansjön! Jag har älskat filmen och musiken sedan jag var liten, hyrde filmen om och om igen... Ryser av musiken! Baletten är sådan grej jag sagt sedan jag var elva-tolv år att jag vill se.
En sak jag kan boka av på min "att göra innan jag dör lista". Nu blir det en bock där alltså! Glad jag trallalla!..

Ska gå med två brudar så det blir inget romantik som jag första hade tänkt.Haha
 Tja vi får väl mysa ändå tjejer!




Idag har jag hållit mig sysselsatt hela dagen. Lagat min och Fabbes favvo soppa av rotsaker. Han mumsade som bara den lilla Fabbe. Så gjorde jag även en annan favorit rätt: Panerad torskfile med potatis och gräddfilsås. Mums så mamman! Slipper jag laga mat imorgon åtminstone...

Så har vi busat som tusan jag och Fabian och Zeke. Fabian är i en riktig trottsfas just nu. Vill ha och klättra på allt annat än det som man får. Spelar ingenroll hur man tillrättavisar honom utan han blir rasande. Tjuter gällt och stora tåran får han fram. I början tröstade jag honom men nu försöker jag att inte göra det och då går det över på två röda igen för att sedan komma ett nytt utbrott igen.Haha.
Enligt mamma är det helt vanligt men han är lite tidig kanske. Som tur är så är han en solstråle där emellan och vissa dagar bara glad och skrattar och tokar sig. Märks när han blir störd och irriterad av tänderna långt in i mun för han dreglar en hel del då också...
Är väl det att jag haft världens snällaste unge som knappt grinat överhuvudtaget, aldrig krånglat med mat eller sovning så blir man alldeles paff när han blir arg!Hehe

Så har jag inge tålamod i vanliga fall och gravida mamman blir lite känslig just nu också.
Mycket känslor när liten snart fyller ett år och helgen blev ju alldeles upp och ner. Så kan jag bara duscha i kallvatten också nu. Hoppas verkligen vi kan fixa varmvatten imorgon när de butikerna behagar ha öppet igen...

Skit på Tvn så jag lägger väl mig och läser istället. Natti natti!

4 kommentarer:

  1. Ser att du fick ordning på bebisnedräknaren till slut i alla fall gumman. Eller var det kanske bara på vår dator som den inte vill visa sig eftersom Firefox strular? Puss Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja va bra att någon ser nedräkningen då, för jag ser den inte ens på min mobil älskling!Haha Puss puss

      Radera
  2. Ja vi får mysa ordentligt istället! Kommer bli så kul! ♥ pussa på busen från mig!

    SvaraRadera
  3. Ja de gör vi Lisa! Sen är det ju snart dags att hålla utkik efter Twilight också! Måste ju hinna se de andra filmerna innan!!!=) Kram kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!