måndag 10 september 2012

Feber

Då var dumma febern tillbaka hos Fabbe idag igen! Fy säger jag bara! Men han är lugn nu och sover bra så vi hoppas på en bra natt. Jag ska kontakta BVC imorgon och kolla om jag bara ska mata på alvedon eller vad vi ska göra... Han äter ju bra och dricker mycket så...

Fick sällskap av min kära sambo istället på stan. Seg var han men han ville komma ut lite och jag ville ha hjälp med Fabbeskor. De som sitter allra bäst på foten är ju Kavat men de kostar 500 spänn så det känns lite saftigt när vi inte vet hur och om de kommer att användas så mycket innan det är dags för större storlek. Vi hittade tillslut ett par billiga som vi hoppas funkar ett tag och så får de bli ett par "riktiga" när han går själv ute osv. Vi har pengar från mormor i doppresent som skulle gå till första skorna så pengarna finns men man vill ju inte kasta bort dem heller...

Fick lite uträttat på stan och det var mysigt att fika ute bara familjen. Hemma var vi så trötta sen så det blev inte så mycket gjort hemma som vi tänkt men så blev ju Fabbe så febrig och behövde gosa med oss istället. Trotts det så dansar han som bara den så fort han hör musik men helst Sean Banan verkar det som. Haha

Vi fick lite sockersug när Fabbe somnade så jag har bakat en chokladkaka som jag ska fixa lite glasyr till nu innan vi lägger oss.
Jag ska upp tidigt till en sjukgymnast för jag har så ont i huvudet så ofta och det verkar vara ryggrelaterat, vi får väl se om han kan hjälpa mig!

5 kommentarer:

  1. Vi hade kavatskor först sen köpte vi pax läragå skor, de sitter väldigt bra tycker jag. Ute på skohuset i Valbo har de slutat ta in kavat nu och ska pax i stället. Brukar kika in ibland, är roligt att läsa! Grattis till graviditeten förresten! Kr
    am Sofie Stööp

    SvaraRadera
  2. Pax är billigare, glömde skriva de...

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie! Va kul att du tittar in! Bra tips på skor. Men undrar när ni köpte första skorna? Kunde Wilma gå då eller var det då hon "övade"? =)
    Tack så mkt, vi är väldigt glada och förväntningsfulla över en till bebis! Och lite nervösa såklart!haha
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jo de förstår jag, de här är ju ny, unik graviditet, spännande! Wilma fik skor vid nio månader allderless för tidigt. De ska ju helst träna upp vristerna inomhus först och sedan börja använda skor. Men man vill ju kunna släppa ner dem ute och kanske hålla i handen för att träna på att gå. Jag tycker att ni kan köpa, men tänk på att köpa 1-1,5 cm större än foten är nu. Hoppas att ni hittar nåt! Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Fick ska de ju stå!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!